Skip to main content
TAV
  • Home
  • Calendar
  • More
English ‎(en)‎
Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Español - México ‎(es_mx)‎ Esperanto ‎(eo)‎ Français ‎(fr)‎ Italiano ‎(it)‎ Latin ‎(la)‎ Português - Brasil ‎(pt_br)‎ Português - Portugal ‎(pt)‎ Română ‎(ro)‎ Ελληνικά ‎(el)‎ Русский ‎(ru)‎ العربية ‎(ar)‎ 日本語 ‎(ja)‎ 简体中文 ‎(zh_cn)‎
You are currently using guest access
Log in
TAV
Home Calendar
Expand all Collapse all
  1. SReyes-En621
  2. Unit 1: Career Paths

Unit 1: Career Paths

  • Unit 1: Career Paths

    • Language serves not only to express thoughts but to make possible thougths 

    • Assignment icon
      NETIQUETTE

      INSTRUCTONS.

      1.       Read the Cambridge Dictionary definition of “netiquette”.

      2.       Read the article about “10 Basic Netiquerre Rules”. Make a summary of each rule in your notebook.

      https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/netiquette

      Meaning of netiquette in English netiquette

      noun [ U ]

         INTERNET & TELECOMS   specialized

      UK 

       /ˈnet.ɪ.ket/ US 

       /ˈnet̬.ɪ.ket/

       

      the set of rules about behaviour that is acceptable on the internet:

      It's considered bad netiquette to use capital letters in an email because it looks like YOU ARE SHOUTING.

       

      https://www.verywellmind.com/ten-rules-of-netiquette-22285

      10 Basic Netiquette Rules

      By 

      Elizabeth Hartney, BSc, MSc, MA, PhD 

      Updated on February 14, 2022

       Medically reviewed by Amy Morin, LCSW

       

      The rules of etiquette are just as important in the digital world as

      they are in the real world—and poor netiquette (online etiquette or

       Internet etiquette) can stick around to haunt you for much longer. 

      Follow these basic rules of netiquette to avoid damaging your 

      online and offline relationships and protect your reputation.


    • Forum icon
      1.0 Critical thinking: Career choice
    • H5P icon
      1.1 Building a future
    • Forum icon
      Activity 1.1.1. Forum Why Should You Choose Engineering?
    • H5P icon
      1.1.2.Sentence Structure
    • H5P icon
      1.1.3 Reading: Mourning Claim
    • H5P icon
      1.1.4 Final Task: Parts of speech
    • Assignment icon
      Activity 1.2 Conjunctions: and, but, so, or.
    • H5P icon
      1.2.1 Conjunctions exercise
    • H5P icon
      1.2.2 Compound sentences slide show
    • H5P icon
      1.2.3 Top ten skills for success in any career
    • Assignment icon
      Activity 1.3 Parts of Speech
    • H5P icon
      1.3.1. Noun
    • H5P icon
      1.3.2.Adjectives
    • H5P icon
      1.3.3.Verbs
    • H5P icon
      1.3.4.Pronouns
    • H5P icon
      1.3.5.Adverbs
    • H5P icon
      1.3.6.Conjunctions
    • H5P icon
      1.3.7.Prepositions
    • H5P icon
      1.3.8.Interjections
    • Page icon
      Activity 1.4 Determinantes: artículos (a, an, the, 0); adjetivos demostrativos (this, that, these, those) /posesivos (my, your, his, her, its, our, your, their) / cuantitativos (a lot, many, not much, few, little, no).
    • H5P icon
      1.4.1 Articles (a, an, the, 0)
    • H5P icon
      1.4.2 Demonstrative adjectives (this, that, these, those)
    • H5P icon
      1.4.3 Possessive adjective (my, your, his, her, its, our, your, their)
    • H5P icon
      1.4.4 Quantifiers (a lot, many, not much, few, little, no)
    • Assignment icon
      Activity 1.5 Expositive texts
    • Assignment icon
      Activity 1.6 Parts of Expository text
    • Forum icon
      Activity 1.6.1 Forum Expository text

Logotipo de la DGTIC

Dirección de Innovación en
Tecnologías para la Educación - EDUCATIC - DGTIC - UNAM

  • Aviso de privacidad simplificado
  • Avisos de privacidad de la DGTIC
  • Código de ética de la UNAM

Atención a usuarios de Tu Aula Virtual

Chat del centro de atención a usuarios xm.manu.citacude@aduya 55 5622 8595 55 5622 8855


Ubicación

Circuito exterior s/n, Ciudad Universitaria,
Alcaldía Coyoacán, Ciudad de México, México, C.P. 04510.
Mapa de ubicación.

Hecho en México, Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Todos los derechos reservados © 2010-2025. Esta página puede ser reproducida con fines no lucrativos, siempre y cuando no se mutile, se cite la fuente completa y su dirección electrónica. De otra forma, requiere permiso previo por escrito de la institución.

Sitio web administrado en la Dirección de Innovación en Tecnologías para la Educación (DITE) de la DGTIC - UNAM.

You are currently using guest access (Log in)
Data retention summary