Saltar al contenido principal
TAV
  • Inicio
  • Calendario
  • Más
Español - México ‎(es_mx)‎
Deutsch ‎(de)‎ English ‎(en)‎ Español - Internacional ‎(es)‎ Español - México ‎(es_mx)‎ Esperanto ‎(eo)‎ Français ‎(fr)‎ Italiano ‎(it)‎ Latin ‎(la)‎ Português - Brasil ‎(pt_br)‎ Português - Portugal ‎(pt)‎ Română ‎(ro)‎ Ελληνικά ‎(el)‎ Русский ‎(ru)‎ العربية ‎(ar)‎ 日本語 ‎(ja)‎ 简体中文 ‎(zh_cn)‎
En este momento está usando el acceso para invitados
Ingresar
TAV
Inicio Calendario
Expandir todo Colapsar todo
  1. SReyes-En621
  2. Unit 4: Literature and Cognitive Processes
  3. 4.4 Comic Strip

4.4 Comic Strip

Requisitos de finalización

Task goal

  • Students will create a comic strip with an open ending to make inferences with the use of modals of deduction and certainty.
  • Students will comment on one comic strip inferring the end of the strip in the forum.

Expected product

1.- An open ended comic strip.

2.- The closing of the comic strip in the forum.

Technological resources

  • Reading texts
  • free comic strip creator web pages
  • Suggested apps
Learning activity Available resources

Group organization: Group

So far, we have studied: The importance of inquiry, the use of modals:  must and can't, to express certainty and might/could, to express probability, and we have also identified the parts of a mystery short story. 

 Now, it’s time to create your own short story.

 Take the challenge!!!

INSTRUCTIONS:

1. Go to COMIC STRIP EXAMPLE, read the comic strip and guess what will happen at the end of the story. 

(Note: comic strip does not necessarily mean a funny story, it is just a literary genre)


2. In order to create your own comic strip, watch the video and follow the instructions on it.

Note: If you need help use the supporting videos.


3. Following the model fromCOMIC STRIP EXAMPLE and  create your own open ended graphic strip.

Use the rubric to guide you on the characteristics a comic strip should have.  

Here are some examples of free apps and web pages that help you to create comic strips. 


4. Upload your comic strip to the forum. Use the following pattern to name your strip:

Surname_Name_Comicstrip (no stressed letters like José) for example:  Perez_Jose_Comicstrip


5 . In the forum, choose one of your classmates' comic strips and write an end for it. Make sure you use modals of certainty or probability.  Check the Rubric.



  • COMIC STRIP EXAMPLE


Video:


Suggested reading

Suggested comic strip design Software :

    • mobile device apps:
  • comicpagecreator

  • comicstripcreator

  • expressivecomiccreator

Web pages:

  • pixton

  • foto jet

  • storybird

  • wittycomic

Video:

  • Comic Strip Rubric







    Logotipo de la DGTIC

    Dirección de Innovación en
    Tecnologías para la Educación - EDUCATIC - DGTIC - UNAM

    • Aviso de privacidad simplificado
    • Avisos de privacidad de la DGTIC
    • Código de ética de la UNAM

    Atención a usuarios de Tu Aula Virtual

    Chat del centro de atención a usuarios xm.manu.citacude@aduya 55 5622 8595 55 5622 8855


    Ubicación

    Circuito exterior s/n, Ciudad Universitaria,
    Alcaldía Coyoacán, Ciudad de México, México, C.P. 04510.
    Mapa de ubicación.

    Hecho en México, Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM). Todos los derechos reservados © 2010-2025. Esta página puede ser reproducida con fines no lucrativos, siempre y cuando no se mutile, se cite la fuente completa y su dirección electrónica. De otra forma, requiere permiso previo por escrito de la institución.

    Sitio web administrado en la Dirección de Innovación en Tecnologías para la Educación (DITE) de la DGTIC - UNAM.

    En este momento está usando el acceso para invitados (Ingresar)
    Resumen de conservación de datos